خریدار کاغذ

جمعه 11 شهريور 1401
12:02
حامد رسولی

در این مقاله قصد داریم درباره خریدار کاغذ باطله صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراته باشید.

مقوا تخته ای از کاغذ ضخیم است که به عنوان بسته بندی در بسیاری از کارخانه ها، صنایع کشاورزی و حتی برای نگهداری محصولات در منزل استفاده می شود. مقوا همچنین می تواند به عنوان یک ماده عایق یا ماده پایه استفاده شود که به کارهای ساختمانی ساده تر کمک می کند. یکی از مزایای برجسته مقوا در واقع ارزان بودن و بسیار مفید بودن آن است زیرا به سطح پرداخت دقیقی نیاز ندارد و بنابراین مقوا را می توان از کاغذ بازیافتی نیز تولید کرد. مقوا از کاغذ معمولی قوی تر ساخته شده است و به راحتی کاغذ خم نمی شود، اما وزن آن هنوز نسبتاً کم است. بسیاری از انواع کارتن ها را می توان بازیافت کرد، از جمله کارتن های کورن فلکس، بسته بندی محصولات الکتریکی و غیره.

بازیافت کاغذ و مقوا رایج ترین نوع بازیافت است که ضایعات مقوا و کاغذ تقریباً یک چهارم وزن کل زباله و 30 درصد حجم آن را تشکیل می دهند. بیشتر مقواهای بازیافتی از بسته‌بندی مواد غذایی، جعبه‌های مقوایی و محصولات مقوایی که از مناطق صنعتی و تجاری به دست می‌آیند.

اقدامات مختلفی برای تشویق بازیافت کارتن ها انجام می شود. مقامات محلی ظروف جمع آوری اختصاصی را برای مقوا قرار می دهند و در کارخانه ها زباله های مقوا را از بقیه زباله ها جدا می کنند تا روند بازیافت تسهیل شود. مقواهای جمع‌آوری‌شده به یک کارخانه بازیافت منتقل می‌شوند و در آنجا فرآیند دسته‌بندی و جداسازی از زباله‌های ترکیب شده با مقوا مانند سنجاق، طناب و غیره را طی می‌کنند. پس از دسته بندی کارتن ها، به مرحله تمیز کردن می روند - جایی که توسط مواد شیمیایی مختلف از رنگ شسته می شوند. پس از فروش، کارتن ها به حالت فشرده سازی منتقل می شوند و سپس برای تولید کاغذ به کارخانه ها منتقل می شوند.

پیشگیری و بازیافت ضایعات کاغذ

پیشگیری از ضایعات کاغذ عبارت است از کاهش یا حذف استفاده از کاغذ به طوری که در وهله اول از احتمال استفاده ناکارآمد یا دور ریختن کاغذ جلوگیری شود. چاپ کاغذ در هر دو طرف ورق - به جای یک طرف - یک نمونه کلاسیک پیشگیری از هدر رفتن کاغذ است، زیرا می تواند نیاز به کاغذ را تا 50 درصد کاهش دهد.

بازیابی کاغذ، عمل جمع آوری کاغذ برای تولید کاغذ بازیافتی یا برخی محصولات دیگر مانند عایق سلولزی است. قابل مشاهده ترین روش برنامه های بازیافت حاشیه مسکونی است که انواع کاغذهای تولید شده توسط خانوارها را جمع آوری می کند. با این حال، اکثر کاغذهای بازیافتی از بخش های تجاری و صنعتی سرچشمه می گیرند.

نرخ ملی بازیابی کاغذ در سال 2013، 63.3 درصد بود، از 48.1 درصد در 10 سال (EPA ایالات متحده، پیشبرد مدیریت مواد پایدار: 2003 و 2013 برگه اطلاعات). با این حال، واضح است که فضای قابل توجهی برای افزایش بازیابی کاغذ وجود دارد. در زیر منابعی برای کمک به ما در دستیابی به نرخ بهبودی بالاتر آمده است.

پیشگیری از نظر محیطی ارجح ترین وسیله برای کاهش ضایعات کاغذ است. حتی اگر تمام کاغذ بازیافت شود، باز هم نیاز به تولید کاغذ از منابع بکر وجود خواهد داشت، زیرا الیاف کاغذ منفرد را فقط می‌توان تعداد محدودی بار بازیافت کرد (معمولاً 10-5). پیشگیری از ضایعات کاغذ اثرات زیست محیطی مرتبط با تولید کاغذ (از جمله نیاز به منابع جنگلی ما) و بازیافت کاغذ را کاهش می دهد.

وقتی نوبت به حفاظت از محیط زیست می رسد، بهترین مکان برای شروع چیزی نیست جز خانه ای که در آن زندگی می کنیم.

در حال حاضر این یک الزام قانونی برای تولیدکنندگان پسماند است که به منظور حفط محیط زیست، زباله ها را مطابق سلسله مراتب، مورد عمل قرار بدهند. هنگامی که کاهش زباله و استفاده مجدد را در نظر گرفتید، باید اطمینان کنید که تمام مواد قابل بازیافت تا حد امکان بازیافت می شوند تا از دفن زباله به طور کامل جلوگیری گردد. این قانون شامل زباله های تجاری، صنعتی و خانگی می گردد.

https://calrecycle.ca.gov/paper/prevention/

بیاموزید که چگونه می توانید زباله هایی را که هر روز تولید می کنیم به میزان قابل توجهی کاهش دهید و از مواد موجود در خانه دوباره استفاده کنید.
چگونه زباله های خانگی را بازیافت و کاهش دهیم؟

قبل از اینکه برای خرید بیشتر به سوپرمارکت برویم، می توان با استفاده از تمام مواد غذایی که از قبل در خانه است، مقدار زباله را کاهش داد. به این ترتیب در هزینه نیز صرفه جویی خواهید کرد

غذای فاسد نشدنی را می توان به سازمان هایی اهدا کرد که غذا را به نیازمندان تحویل می دهند، چیزی را که شخص دیگری به آن نیاز دارد دور نیندازید.

از محصولات مختلف مانند منسوجات، جعبه، بسته بندی هدیه و شیشه استفاده مجدد کنید.

به جای خرید هر بار بسته بندی های کوچک، محصولاتی را بخرید که در بسته بندی بزرگ عرضه می شوند و همچنین بسته هایی که می توان آنها را دوباره پر کرد، این کار هم از محیط زیست در برابر زباله های غیر ضروری محافظت می کند و هم در هزینه های شما صرفه جویی می کند!

لاستیک های قدیمی را بازیافت کنید و آنها را دور نیندازید زیرا آنها زمینی حاصلخیز برای پشه ها و سایر آفات ایجاد می کنند.

هنگامی که به خرید یک محصول نزدیک می شوید، بررسی کنید که آیا می توان آن را بازیافت کرد یا از مواد بازیافتی ساخته شده است، خرید چنین محصولی از صنعت بازیافت حمایت می کند و تولید چنین محصولاتی را افزایش می دهد.
بازسازی و بازیافت خانه

آیا تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه گرفته اید؟ عالی! چرا خانه را با استفاده از مواد بازیافتی در آن مناسبت طراحی نمی کنید؟

استفاده مجدد از مواد موجود به کاهش میزان زباله هایی که هر بار به مقدار زیاد به محل های زباله منتقل می شوند، کمک می کند.

بسیاری از درزگیرهای کفپوش و محوطه سازی از مواد بازیافتی ساخته شده اند!

وقتی فضای پنجره را در خانه طراحی می کنید، توجه داشته باشید که پنجره ها بزرگ هستند و مقدار مناسبی از نور را وارد خانه می کنند، این باعث صرفه جویی در مصرف برق در مقایسه با نور طبیعی که در کشور ما برای مدت طولانی در دسترس است، می شود. امسال.

اثاثیه ای را که دیگر به آن نیاز ندارید تحویل دهید، همیشه یک نفر دیگر وجود خواهد داشت که مبلمان دقیقاً همان چیزی است که او نیاز دارد، حتی اگر برای شما زباله باشد.

محصولات برقی جدیدی که برای آپارتمان جدید خریداری کرده اید (یخچال/اجاق گاز/کولر) حتما تمیز و تمیز نگه دارید تا تا حد امکان کار کنند، به این ترتیب از همان محصولات برای مدت طولانی استفاده خواهید کرد و شما نیازی به دور انداختن برخی از محصولات شکسته و غیر قابل تعمیر ندارید.

برای کارهای نظافتی پس از پایان نوسازی، از محصولات قابل استفاده مجدد مانند پارچه ها و مواد تمیزکننده که سازگار با محیط زیست هستند استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی خریدار کاغذ باطله پرداختیم.


[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

ترموکوپل ها چگونه کار می کنند؟

پنجشنبه 9 تير 1401
18:36
برزگری

ترموکوپل ها حسگرهایی هستند که برای اندازه گیری دما استفاده می شوند. دقت، زمان پاسخ سریع و توانایی مقاومت در برابر ارتعاشات قوی، فشارهای بالا و دماهای شدید آنها را برای طیف وسیعی از کاربردها ایده آل می کند. اما ترموکوپل ها چگونه کار می کنند؟

ترموکوپل ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

اگر بخواهید دمای چیزی داغ مانند آتشفشان را اندازه بگیرید، یک دماسنج معمولی بی فایده خواهد بود. یک لامپ دماسنج جیوه ای را در گدازه ای با دمای 1000 درجه سانتی گراد بچسبانید و متعجب خواهید شد: جیوه داخل فوراً می جوشد و ممکن است خود شیشه ذوب شود. سعی کنید دمای چیزی بسیار سرد مانند نیتروژن مایع را با دماسنج جیوه ای اندازه گیری کنید، با مشکل برعکس مواجه خواهید شد. در دمای زیر 38- درجه سانتیگراد، جیوه به یک جامد تبدیل می شود. بنابراین چگونه دمای شدید را اندازه گیری می کنید؟ با ترموکوپل!

"مشاوره درست و صحیح با کارشناسان خبره حوزه برق صنعتی در زمینه خرید جفت های حرارتی، جفت های گرمایی، کاوشگرهای دما، پروب دما (به خصوص ترموکوپل)، به شما عزیزان کمک می کند تا صحیح ترین سنسور اندازه گیری دما را خریداری کنید. پس حتماً قبل از خرید پروب های دما و تجهیزات جانبی، با کارشناسان حرفه ای و متخصص شرکت مانیاد صنعت رادین آژند تماس بگیرید. ما به شما کمک خواهیم که بهترین خرید را داشته و از محصول خود رضایت کامل و 100% داشته باشید. همچنین ذکر این نکته ضروریست که کیفیت و برند سنسوری که انتخاب می کنید، بسیار بسیار حائز اهمیت است. اگر خدای ناکرده اشتباهی در این مورد صورت بگیرد، دچار مشکلات زیادی در این زمینه خواهید شد. مانند همه انواع سنسورها، بهترین انتخاب ترموکوپل برای نیازهای خاص کاری که در ذهن دارید تا حد زیادی تحت تأثیر طیف متنوعی تایپ ها، محدوده دمایی مدنظر برای اندازه گیری، مواد و متریال، پیکربندی‌ها و هزینه‌های مربوط به کاوشگر دما موجود در بازار ایران است."

اندازه گیری دماهای شدید ترموکوپل ها برای اندازه گیری دمای شدید مانند دمای یک آتشفشان استفاده می شوند.

این سنسورهای دما به طور گسترده در کاربردهای علمی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به طور کلی بسیار دقیق هستند و می توانند در طیف وسیعی از دماهای بسیار گرم یا بسیار سرد کار کنند. از آنجایی که ترموکوپل ها جریان الکتریکی تولید می کنند، برای اندازه گیری های ابزاری نیز مفید هستند. استفاده از یک مدار الکترونیکی یا کامپیوتر برای اندازه گیری دما در فواصل زمانی معین بسیار ساده تر از انجام این کار توسط یک دماسنج است.

ترموکوپل ها ارزان و قابل تعویض هستند. با اتصالات استاندارد عرضه می شود و می تواند طیف وسیعی از دماها را اندازه گیری کند. آنها در یخچال ها، تهویه هوا، آبگرمکن ها و اجاق های برقی یافت می شوند. گاهی اوقات به آنها ترموستات می گویند. محدودیت اصلی ترموکوپل ها دقت است. دریافت خطاهای کمتر از 1 درجه سانتیگراد ممکن است دشوار باشد.

کشف ترموکوپل

فیزیکدان آلمانی توماس سیبک کشف کرد که وقتی فلز گرم می شود، الکتریسیته نیز تولید می شود: این اثر Seebeck یا اثر ترموالکتریک است. اما از این الکتریسیته نمی توان مدار الکتریکی ایجاد کرد. هنگامی که فلز به یک حلقه متصل می شود، دمای آن یکنواخت می شود و تولید برق را متوقف می کند.

فلزات مختلف گرما و الکتریسیته را با سرعت‌های متفاوتی هدایت می‌کنند و زمانی که تا دمای یکسان گرم می‌شوند جریانی متفاوت از یکدیگر تولید می‌کنند. با برداشتن دو نوار از فلزات مختلف به یک اندازه و اتصال آنها در هر انتها، یک حلقه ایجاد می شود. با گرم کردن یک مفصل و خنک کردن دیگری، جریان الکتریکی از حلقه عبور می کند.

ولتاژ جریان خروجی به اختلاف دمای بین دو پایانه بستگی دارد. بنابراین می توان معادله ای ایجاد کرد تا جریان را به خوانش دما تبدیل کند.

اصل کار ترموکوپل ها

طراحی اولیه ترموکوپل شامل دو سیم فلزی است که خواص حرارتی و الکتریکی متفاوتی دارند. دو فلز در تماس یا پیچ خورده یا در یک طرف جوش داده شده اند. آنها نقطه اندازه گیری را تشکیل می دهند. در انتهای دیگر نقطه تماس قرار دارد که به این دلیل نامیده می شود که به ولتاژخوان متصل می شود. با تغییر دما در نقطه اندازه گیری، چگالی الکترون هر سیم فلزی نیز تغییر می کند. ولتاژ اندازه گیری شده در نقطه هدایت رخ می دهد.

توجه داشته باشید که ترموکوپل ها در واقع دمای مطلق را اندازه گیری نمی کنند. در عوض، اختلاف دما بین نقطه اندازه گیری و نقطه تماس را اندازه گیری می کنند. به همین دلیل است که ترموکوپل ها همچنین باید اتصال سرد را جبران کنند تا دمای محیط در پایانه ها بر نتیجه اندازه گیری تأثیر نگذارد.

در شرایط آزمایشگاهی، محل اتصال مرجع در دمای شناخته شده، معمولاً 0 درجه سانتیگراد حفظ می شود. اما در عمل صنعتی معمولی، محل اتصال در دمای اتاق رها می شود و برای جبران این تفاوت از یک سنسور خارجی استفاده می شود.

انواع مختلف ترموکوپل

ارزان ترین ترموکوپل ها از آهن، مس یا نیکل ساخته شده اند، در حالی که گران ترین مدل ها از پلاتین در ترکیب خود استفاده می کنند. 8 نوع ترموکوپل وجود دارد که عبارتند از J، T، K، E، N R، S و B.

نوع K

سنسور نوع K از مخلوطی از نیکل، کروم، نیکل و آلومینیوم ساخته شده است. از آنجایی که بسیار ارزان است، بسیار محبوب است.

دمای آن از -200 درجه سانتیگراد تا 1200 درجه سانتیگراد، حساسیت آن حدود 41 درجه سانتیگراد / درجه سانتیگراد و محدوده آن از -6.4 میلی ولت تا 49 میلی ولت است. این نوع به طور گسترده در صنایع شیمیایی و پتروشیمی برای اندازه گیری دما استفاده می شود.

ترموکوپل های نوع E با ترکیب یک آلیاژ نیکل-کروم با یک آلیاژ مس-نیکل به نام کنستانتان کار می کنند. حساسیت بالاتری دارد (68 µV / ° C) و برای اندازه‌گیری دماهای پایین بسیار خوب عمل می‌کند. محدوده دمایی آن از -270 درجه سانتی گراد تا 1000 درجه سانتی گراد و ولتاژ خروجی آن از -10 میلی ولت تا 76 میلی ولت است.

J. تایپ

ترموکوپل های نوع J از یونیون آهن و کنستانتان تشکیل شده اند. محدوده دمایی محدودتری دارد. این دستگاه قادر به اندازه گیری دما از -40 درجه سانتیگراد تا 750 درجه سانتیگراد است که نسبت به نوع K کمتر رایج است.

با این حال قیمت پایین آن باعث شده است که در کاربردهای صنعتی بسیار جذاب باشد. ولتاژ خروجی از -8 تا 43 میلی ولت متغیر است. در دمای بالای 480 درجه سانتیگراد، استفاده از لوله محافظ در اطراف قطعه ضروری است.

محدوده دما 200- تا 1260 درجه سانتیگراد و ولتاژ خروجی از 4 میلی ولت تا 46 میلی ولت متغیر است. این ترموکوپل عمدتا در متالورژی استفاده می شود.

نوع T

محدوده عملکرد این ترموکوپل از -270 درجه سانتیگراد تا 400 درجه سانتیگراد است و از اتصال مس ثابت ساخته شده است. ولتاژ اندازه گیری شده در خروجی از 6- تا 21 میلی ولت متغیر است. این جزء بیشتر برای اندازه گیری دمای کمتر از 0 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

تقریباً هر شخصی که با دنیای برق صنعتی و تجهیزات ابزار دقیق آشنایی دارد، با تجهیزاتی برقی سنسورهای اندازه گیری دما نظیر سنسور ترموکوپل (Thermocouple) به خوبی آشنایی دارد. برای کسب اطلاعات مفید تر به لینک https://maniadsanat.com/articles/what-is-a-thermocouple-sensor/ مراجعه کنید. راهکارهای اندازه گیری دما در محیط های صنعتی شامل سنسورهای RTDو ترمیستورها است که از آن به دفعات زیاد استفاده می گردد.


برچسب ها: ترموکوپل ,
[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به راهنمای خرید انواع ماشین های نظافتی در ایران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]